Ahşap Teknolojisi alanı işlevsel değerleri ile mekânların kullanışlığını, estetik değeriyle de yaşadığımız ve çalıştığımız mekânların sıcak, sevimli ve renkli bir ortam hâline gelmesini sağlar. Bu alan sanatı ve tekniği birleştirerek ürünü ortaya çıkarır. Alanda ahşap ve ahşap ürünleriyle birlikte boya, vernik, renk, cam, plastik, çelik ve metal gibi gereçler de kullanılmaktadır. Ahşap yat ve tekne imalatıyla da çok geniş bir alana hitap eder.
Türkiye´de bu sektör hızla gelişmekte ve büyümektedir. Ülkemizde küçük ve orta ölçekli işletmeler giderek şirketleşmekte ve bu alanda ciddi miktarda elemana ihtiyaç duyulmaktadır. Sektör ülkemizde çoğu geleneksel yöntemlerle çalışan atölye tipi küçük ölçekli işletmelerin ağırlıkta olduğu bir görünümdedir. Son yıllarda büyük ölçekli işletmelerin sayısı artmıştır. Mobilya ve dekorasyon sektörü pazarı yoğunlaştığı belirli bölgeler civarında toplanmıştır. Önemli üretim bölgelerinin toplam üretimdeki payları sırasıyla; Ankara %30, İstanbul %18, İzmir %9, Adana %9, Bursa %6, Eskişehir %4 ve Kayseri %5´tir.
Yaşam alanlarının hızla gelişmesinde, işyerlerinin rekabet edebilmesinde mobilya ve dekorasyon alanının önemli yeri vardır.
Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizin turizm, balıkçılık ve taşımacılık alanlarında giderek artan ihtiyaçlarını karşılamada ahşap yat ve tekne yapımı önemli katkılar sağlamaktadır. Bu alanın sağladığı istihdam olanakları, mevcut ve potansiyel olarak sahip olduğu katma değer yaratma gücüyle, ülkemizin önemli faaliyet sektörlerinden birisidir. Bu sektörün üretim aşamasında ihtiyaç duyduğu nitelikli ara teknik eleman ihtiyacını hizmet, estetik ve kaliteye uygun olarak yetiştirme amaçlı, yüksek öğretime hazırlayan bir programdır.
Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Teknolojisi Alanı altında aşağıdaki dallar bulunmaktadır ;
Okulumuzda ; Mobilya İmalatı Dalı bulunmaktadır. Bölüm Endüstri Meslek Lisesi ´nde mevcuttur. Bu alanda eğitim gören toplam öğrenci sayısı 34 dür.
Tanımı : Hazır veya sipariş alarak iş resmini tasarlayan, çizen ve ölçülendiren, iş organizasyonunu yapan, iş güvenliği önlemlerini alan, malzemeyi seçen, şablon-kalıp-numune hazırlayan, makinelerde ağaç ve ağaç ürünlerini işleyerek sabit ve hareketli mobilya yapan, kontrol eden ve mesleki eğitime ilişkin faaliyetleri sürdüren nitelikli kişidir.
Amacı :Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Teknolojisi alanında mobilya imalatı mesleğinin gerektirdiği mobilya üretim yeterliklerine sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Teknolojisi Alanı, insanların beşikten mezara kadar içinde oldukları bir sektördür. Yaşantımızın her alanında birlikte olduğumuz bu alanla ister istemez ilgilenmek zorunda kalırız.
Meslek liselerinde Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Teknolojisi Alanı altında; Mobilya İmalatı, Ahşap Doğrama imalatı, Üst Yüzey İşlemleri, Mobilya Döşeme İmalatı, Ahşap Süsleme, Ahşap İskelet İmalatı alt meslek konularında eğitim verilmektedir.
Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Teknolojisi Alanından mezun olan öğrencilerimiz ön lisans düzeyinde; meslek eğitimi almak için üniversitelere bağlı meslek yüksekokullarının,
Meslek liselerinin Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Teknolojisi Alanından mezun olanlar ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, yeterli puanı almaları koşulu ile 4 yıllık lisans eğitimi veren programlara girebilirler.
Özel sektörde çalışanların ücreti bilgi, yetenek, çalışma kapasitesi ve sektörün ücret düzeyleri göz önüne alınarak değişkenlik gösterir. Tecrübe, ücret belirlenirken önem kazanmaktadır.
Mesleki eğitim merkezleri, çıraklık eğitimi uygulama kapsamına alınan illerde ve meslek dallarında aday çırak, çırak, kalfa ve ustalara eğitim vermek ve çeşitli meslek kursları açmak suretiyle sanayinin ihtiyaç duyduğu nitelikli ara insan gücünü yetiştirmek amacıyla açılan eğitim kurumlarıdır.
Halk eğitimi merkezleri, yaşam boyu öğrenme perspektifi içerisinde her zaman ve her yerde uygulanabilecek yaygın eğitim programları ile her yaş ve düzeyde bireylere eğitim sunmaktadır.
Mesleki eğitim merkezlerinde Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Teknolojisi Alanında eğitim verilmektedir. Modüler programlarla meslek liseleri arasında paralellik sağlandığından yatay ve dikey geçişler olabilecektir.